Helgen i korthet

Ja, nu var det måndag igen, Sverige har blivit utan medalj i VM
Göteborgsvarvet är avklarat, Umeå spelade 1-1 mot Frankfurt
i Womens cup, kylan har varit med oss hela helgen....

Fredag:
Kom hem från jobbet, lagade mat, ( marinerad kyckling, i tortillia wraps
med avokado, lök, tomat och fetaost) sedan tog jag med Tilde
till Yttern för att kolla på Ytterby IS - Stenungsund i div 3. Vi kollade
en halvlek, men lekte mest...  ;)  Matchen slutade 3-0 till YIS !


Sedan var det dags att åka hem, lägga Tilde och sedan lägga sig
och vänta på Kanada - Sverige. Det var ju ingen kanonmatch direkt.
Gick och la mig 01.45 efter slutsignalen, vaknade och gickupp med Tilde.


Lördag:
Vi kollade på Dora och åt gröt, men sen var frukost vid 08.00.
Efter detta gick jag och Tilde ut,  klippte gräset med en ivrig dotter
som springer om kring och vill vattna blommorna. Men det gick !
Sedan var det städdag i Samfälligheten. Vi grävde bort massa buskar
för att frigöra plats för att kunna göra 2 parkeringsplatser till.  Det var
mycket gräv, köra bort jord och buskar. Lämnade vid 12.00..

Åkte ut till instön för att rensa på Otterlyckan, Malins föräldrars sommar
stuga. Jag hade fixat släpkärra via Mats Andersson.. Tack !
Fyllde kärra till bristningsgränsen med gammal hammock, söndriga stolar
bord och dynor. Underbart att få bort det !  Det var ju lite bråttom
för tippen stängde ju 15.00.

Sedan åkte vi hem, vila en timme innan vi åkte till Ida & David
för att laga egen pizza och sedan lekte Tilde med Ida  ;)  Tilde sov
gott den natten.

Söndag:
Vi åkte tidigt till Bäckebol för att köpa en ny dynbox för Tildes alla
leksaker hon har utomhus. Men Jysk öppnade först 11.00
så det blev att strosa runt på coop en sväng innan. Efter inköpet
av box åkte vi hem. Tilde somna i bilen, jag städade lite i förrådet.
Malin lagade fullkornsvåfflor till lunch. Sedan spolade jag rent hela
carporten med vatten. Mycket sand, damm, löv som fanns där efter vinterns
/ höstens blåsiga vindar.

Kvällen lagade jag en ostsufflé och sedan dog vi i varsin soffa kollandes
på Sanningens ögonblick, zappat med VM finalen...  Grattis Ryssland....

Somna i sängen 23.00, var på kontoret 07.20...

// Go morgon



Kommentarer
Postat av: susanne

Låter som en trevlig helg, hur gick d med instön????

2008-05-19 @ 09:56:46
Postat av: Jeanetthe

Låter som om ni borde ta det lite lugnt en dag kanske..... ;)
Hoppas ni hade en trevlig helg iaf!
Kram på er!
H/J


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback