Dagens form..

Tänkte en tanke...

Konstig känsla kröp inpå mig idag, vaknade med
en mysig Tilde på armen. Gick upp vinkade hejdå till
"mamma". In i duschen, snabb påklädning, ruffsa i lite
wax i håret, gjorde gröt, mata Tilde, bytte blöja, smörjde
in henne med solkräm, tog på henne kläder, packa ner
mina saker, på med skorna, körde hem lite saker till mamma
& pappa, körde Tilde till moster Linn & kusinerna.

När jag sedan satt ensam i bilen vid 07.40 snåret så tänkte jag
min stilla tanke, hur ser du ut, vad har du på dig, hur är dagens
frisyr... Man glömmer av sig mitt i allt stök, jag e ju trött på morgonen
och man gör allt i en dimma. Kommer inte ens ihåg hur jag stylade
frisyren, eller om man har för långt skägg, om skjortan är struken.
 Man glömmer allt, men man accepterar det ändå... Roligt hur livet tar
en med på en annorlunda resa...

Kommentarer
Postat av: Stor H

Gör som vi andra, raka huvudet så kan du strypa vaxkontot.....Må väl

2008-07-10 @ 14:01:36
Postat av: Jeanetthe

Men visst känns det lite skönt att få "släppa på kontrollen" lite va... hehe

Ha en underbar dag! Kram Jeanie


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback