Ont i huvudet

Tisdagen var helt knasig...

image74
image73

Underbart väder när jag stod i solen 07.00 och njöt
av sommarens intågande. Väckarklockan ljöd sin gälla ton
06.00. Trots att jag har ledmotivet till Grace Anatomy i mobilsignalen !
 -"då var jag trött.." Sedan satte jag mig i bilen & åkte jag till Gullbringa
för att spela Volkswagen Masters. Jag hade fått en inbjudan
till denna företagstävling, där jag valde att ställa upp!

Det kan ju behövas att få några rundor i kroppen, det blir ju
inte så mycket golf annars.

Efter en uppvärmning, frukost, inskrivning, lagindelning och
transport till fots till mitt starthål. (shootgun start) ! Så kändes
det som att det var idag scoren skulle komma... Men inget ville
ramla i hålen. Spelade ganska bra men kom in på kanske sämsta
resultatet sen -"Jesus gick i kortbyxor.."

97 slag brutto när det är par 70 ! Typ 89 netto är ju helt fantastiskt
dåligt. Men eftersom jag hade det i kroppen så valde jag att äta
gratislunchen och sätta mig i bilen och åka till Lysegården. Detta
bara för att få revansch på mig själv i onsdagsgolfen. Trots trötthet,
knäont, stelhet så gick jag ut vid 15.00 och spelade lika bra fast jag
scorade bra. 2 över par första nio. Kom in på 79 brutto, 72 netto trots
en trippel och tre bogeys på sista nio. Detta medförde att jag gick
upp i ledningen för dagen i Onsdagsgolfen, men det är många kvar ute ännu.

-"Hur kan golf vara så olika från timma till timma?  "    Märkligt

Instick:
På hål nr 6 så gick min wedge av i ett slag, klubban fortsatte i swingen
och skaftet träffade mig i bakhuvudet. Så nu har jag huvudvärk och en bula
i skallen.

Fotnot:
Bollen landade på greenen och jag tvåputtade för par.   ;)



Sedan så var det riktigt skoj att tjejerna på Mimershus vann skol VM i innebandy
nere i Tjeckien. Grattis tjejer!!!!  Snacka om att avsluta säsongen grymt !
Finalen: Sverige - Finland 4-3


Gokväll alla guldmedaljörer
Martin "bulan" Gustafsson

© Gustafsson produktion [ 2007 ]

Kommentarer
Postat av: Li

Hej Martin!!
Låter inte som du spelade lysande golf den dagen alltså?
Jag spelar ju också och ska spela en greensome med min sambo på Kristihimmelfärd, men jag tror mer på att vila mig i form. Det har alltid funkat för mig. När man var yngre så bodde man på banan och visst har man sänkt sig. Men nu när man är äldre så spelar man på rutin och behöver inte träna så mycket. Hoppas det gick bra på onsdagsgolfen!! Vi får spela någon gång!
Li

2007-05-10 @ 08:37:39
Postat av: Martin

Klart vi skall försöka göra det...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback