Allsång på Skansen

Nu börjar det...

Äntligen idag 20.00 i kanal 1 börjar det där nördiga programmet.

-"som alla pratar om men ingen har sett" !

För 3-4 år sedan så var det pensionärernas paradis... Nu är det det
tredigaste & coolaste man kan se på TV eller uppleva om man nu är
på plats på Skansen i den kungliga huvudstaden. Ungdomar vallfärdar
och kendisarna står på kö för att sitta i den sk "VIP avdelningen" !

Den startade redan på våren 1935 när
Sven Lilja bjöd med publiken att
sjunga med i allsång på Skansen

Jag har ju varit kanske lite nördig genom åren, för man har ju erkänt
att man sett denna underskattade folkfest.  Jag har ju rent av någon gammal
dvd fast då var det med Lasse Berghagen som programledare.

Jag var kanske rent av före min tid. Jag var före min tid... punkt slut ....

image183image184

       

Årets artister 2007

Tisdag 26 juni

The Ark, Pernilla Wahlgren, Benjamin Wahlgren, Maia Hirasawa,
Electric Banana Band, Maria Möller.

Tisdag 3 juli
Per Gessle, Måns Zelmerlöw, Frida Öhrn, Bengan Jansson,
Kalle Moraeus, Patrik Isaksson, Sussie Eriksson, Henrik Dorsin.

Tisdag 10 juli
Jerry Williams, Lasse Berghagen, Lasse Holm, Salem Al Fakir,
Roland Cedermark.

Tisdag 17 juli
Eldkvarn, Svante Thuresson, Sofia Karlsson, Markoolio, Mattias Enn.

Tisdag 24 juli
Peter Jöback, Marie Lindberg, M.A. Numminen.

Tisdag 31 juli
E-Type, Fredrik och Alexander Lycke, Tomas von Brömssen.

Tisdag 7 augusti
Benny Anderssons Orkester (BAO), Nanne Grönvall, Robert Broberg.

Med reservation för ändringar

Nu börjar det snart....

Kram Martin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback