Glad Påsk

Glad påsk till er alla monster diggare!

Min Påskhelg har varit full av Innebandy i form av Dumleslaget
samt massa härlig ledig tid.

Torsdagen blev det mys hemma
med familjen, jag köpte ett halvkilo räkor och mös med.
Innan det var nattmatch mot Surte 22.45 i Kärra sporthall.

Fredagen gick Malin upp med Tilde, jag sov till 08.15, härligt !
Sedan åkte vi in till Hornbach för att kolla på nån snygg tapet
för jag vill tapetsera och måla om i hallen. Tilde tyckte det var
så roligt att springa omkring i varuhuset att hon välte ner skyltningen
av vaser. 1 styck gick såklart i "krasch" men som tur var klarade jag
mig från att betala 299:-  ;) Sedan blev det segermatch mot Älvstranden
med 8-0. Kvällen så lagade vi egna langos, gjorde enligt ett Ungerskt
orginalrecept. Göteborgskalasets kan slänga sig i väggen....

Gräddfil med vitlök, riven ost, rödlök, räkor & rom...

image600

Lördag var Påskafton, jag och Tilde gick upp tidigt. Käka lite gröt
öppna påskpresenten, klädde på oss, kolla Teletubbies och lekte
lite. Sedan så gick vi en promenad vid 08.30 så lillan somnade.
11.30 var vi  hemma hos Mamma och Pappa för påsklunch med
Syster och familj. Det var mysigt och gått....

Efter lunchen åkte vi till nästa stopp. Romelanda var destinationen
och Egil & Lenas hus på Hemvägen. Jag trodde att det skulle vara lite
lugn och ro. Så man kunde somnat en stund med Tilde. Jag vilade
mina ögon lite grann iallafall. Sedan var det god Påskmiddag...

Söndagen blev en innebandydag, Dumleslaget ! Först piskade vi skiten
ur PIXBO med hela 2-1, och tyvärr räckte vi inte till mot Surte i finalen där
vi loosa med 2-0 sista målet 1 sekund innan full tid i tom bur. Malin och
Tilde var i fontin och åkte pulka. Efter matchen åkte jag hem och Malin lagade
lite mat och tog det ganska lungt.

Måndag var jag också sugen på att åka till fontin, Tilde var också pigg på det
eftersom hon vakande 05.15, men somnade om turligt. Men vi gick upp 06.38
och käka gröt, lekte, busa innan det blev promenad för insomning av Tilde.
Vi blev inbjudna till våra underbara grannar på frukost, nybakade "SCONES"
med ost och marmelad. Samt thé såklart...

Sedan åkte vi till Fontin, via Maxi där jag inköpte korv och bröd. Det blev pulka åkning
samt engångsgrillning med kaffe, varm choklad, kaka korv mm...  Familjen Andersson
kom och joinade, även pappa Bengt kom förbi  ! Sedan så åkte Mats och jag upp till
IMEK och fixade pallar inför morgondagens 40 fots container med väskor som kommer
imorgon morra. Hemma åt vi kollade när Leksand krossade Västerås, tog en fika med
grannarna samt bloggade på...

image602
// Intensivt och härligt... 


Kommentarer
Postat av: Jeanetthe

låter som en toppen helg. Tur att det var så många dagar ledigt. Så ni hann med allt.... ;)
Hoppas allt är bra med er. Saknar er, så jag får titta ut en dag! Kram på er alla!
H/Jeanetthe


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback