Sommar & Sol

Värmeböljan har slagit till mot västkusten (bästkusten) !
Men redan är man trött på den tryckande värmen, man letar upp
sin lilla plats i skuggan och dränker sig själv i vätska.

Helgen i korthet:

Fredag:

Fredagens eftermiddag spenderades på Öijareds golfbana i ett
strålande solsken. Detta var en aktivitet med vår transport partner
DHL som skeppar alla våra gods. Denna företagsgolf var otroligt trevlig
men det blev ett fiasko... Startid 13.51, och det tog 1 h 40 minuter att spela
4 hål. Så jävla långsamt! Detta berodde nog på värmen, höga ruffar och
otroligt dåliga golfspelare. Jag spelade grymt dåligt men jag letade inte
efter bollarna i tid och otid heller.

Jag fick bryta på 16:e hålet pga tidsbrist!  Det tog 5 h 28 minuter hit ....  Skandal !
Skulle ju hämta biljetterna till kvällens Mamma Mia kl 20.00, den började
ju 21.00. 19.15 blev jag körd i golfbil från 16:e till klubbhuset för snabb dusch
och avfärd i rivstarts tempo till Scandinavium. Ps. Jag gick sista 8 hålen 2 under
par så det var lite surt att bryta.  Men jag vann längsta drivepå  293 meter samt
lagtävlingen så det var ju skoj. Jag var ju lagledare..hihi som vanligt !!!

Mamma Mia:
Hade gladeligen betalat 1000:-/ biljett för att se den. Kanske den bästa föreställning
jag någonsin sett. Malin var också lyrisk, vilket gjorde mig ännu gladare.
Annika, hade fixat bord i VIP avdelningen, bjöd på Champagne, Vin, dricka, kaffe,
dessertostar, mascarpone, medelhavsbuffé, chips mm mm...  Gratis är alltid godare!

Annika tack så jätte mycket,  Du har en upp på mig !!


Lördag:
Vakna tidigt, värmen var olidlig, jag hade morgonen med Tilde vi mös och lekte lite
käka frukost. Sedan kom Malin ner lite mer utvilad än undertecknad. Jag begav mig till
Citygross för att köpa flytväst till Tilde, samt inhandla lite mat till båtfärden.
Sedan så åkte vi ut till Instön & havet med en välfylld kylväska, och en "knö" full bil.
Packa båten, mata Tilde sen begav vi oss till Risön för lite sol, via Marstrand för tankning
av båten. Lördagskvällen avslutades på hemma fronten med brända axlar.

   

Söndag:
Solviken
såklart, denna underbara idyll av "en blandning av sött och salt" ! 
Iförd t-shirt för att skydda för de starka UV strålarna, så var det underbart att få
komma upp dit. Lite krabbfiske med William, fika, en lättare lunch. Underbart ! !

Åkte via stenungsund på vägen hem, handla för kvällens bjudning!

Madde - Fredrik - Tova
Ki - Olof - Alva
Malin - Martin - Tilde


 

Dryck:
Mosserande vin innan maten
Rött Rioja till köttet
Loka Vildäpple, Hallon/Grape

Förrätt a´la Martin !
Smöra en toast, eller bröd av något slag
Lägg på en plåt
Skär fetaost i skivor och lägg på
Ringla flytande honung över
In i ugnen och låg smälta och gratinera
Servera på en salladsbädd. 
Gott enkelt och uppskattat !

Varmrätt:
Chili marinerad Rostas i hel bit, detta för att få den god & saftig
Potatisgratäng
Feta & Olivsallad
Ett urval av Såser för alla  smaker.

Efterrätt:
Rabarb & Jordgubbspaj
Vaniljglass
Kaffe

En helg i korthet!

Martin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback