Hemsk helg

Helgen började ju sådär, lilleman har ju sitt magknip så
Malin & Rasmus kunde ju inte följa med till Davids kalas
utan det blev jag och Tilde som höll fanan högt. Smörgåstårtan
var den godaste jag ätit. Utan lerevrpastej, ärtor, champinjoner...

     

Lördagen var tidig, upp med tuppen! Kollade barnprogrammen,
åt gröt, lekte å åt frukost. Detta innan klockan slagit 08.30.. Egil
kom hit och hjälpte till att laga diskmaskinen vilket var skönt. Lite
adventsstädning sen mådde ju inte Rasmus så bra tyvärr, missade
Pixbomatchen vilket var otroligt tråkigt. När sedan Rasmus äntligen
somnade av utmattning på kväller så åkte vi förbi Jul på Liseberg
i regnet. Men turen är ju tydligen med oss nu, blev påkörda på väg
in till GBG. En bil smet, en Polsk lastbilschaffis, en irans man från
Skövde. Snacka om soppa. Alla i familjen klarade sig bra, bilen är ok
iallafall. Kvällen avlöpte halvsovandes till Idol nästan var slut...

   

Söndag, idag vaknade Tilde tidigt, Malin hade satt på Teletubbies på
övervåningen. Tilde kom fram till sängen och sa pappa stjärnorna, hon
menade att Stjärnorna i fönstret nere hade tänts av timern. Titta pappa..
Kollade min mobil, tyckte att klockan stod på 06.20, men när jag tagit på
mig, satte på Tv´n nere och började göra den gröt Tilde efterfrågade
så var kl 05.44. Det var för tidigt...


Vi åkte in till Kungälv vid 11 tiden då han somnade, så det kunde bli lite lungt.
Gick en kortis på skyltsöndagen, lagade mat vid 13.00 tiden och sedan så
har det varit full fart. Grilljering av årets första skinka, lagat chokladpudding,
badat med Tilde 2:a gången idag. Släpat runt den skrikande ungen på armen
som en stafettpinne. Man kör 10 minuter sen byter man förälder, det gäller att
orka mentalt.

Grattis Kattis & Christian till lilla Iris idag 1/12-08....


Nu lägger jag mig....

// Trötter

Kommentarer
Postat av: Jeanetthe & Mathias

Det var väl ändå igår 30/11 som den lille tittade ut?! :)

Postat av: Anonym

Ja du va saknad i lördags, Du hade tillfört en massa till tjejerna. !!!

2008-12-01 @ 08:54:45
Postat av: Kattis och lilla Iris

TACK!!!

Och ja, hon fullkomligt stormade ut den 30/11... Novemberflicka ska det vara!

2008-12-02 @ 16:55:37
URL: http://kattisv.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback