Förutfattade meningar...

Don´t judge a book by it´s cover....  Eller???

Idag var jag en sväng förbi Burger King för att köpa mig
två stycken hamburgare. När jag står i kön bakom två ganska
unga, mörkhyade killar iklädda  t-shirt, badshorts, sliten keps
vänd bakofram. När ena killen drar upp en bunte vikta sedlar
ur fickan får jag en konstig känsla...

Bläddrandes bland 8-10 st  500:- sedlar & ett antal hundralappar
betalar han sitt Meal på 74:-. Detta gör mig konfunderad, varför har
man så mycket pengar löst i fickan vid 12-tiden i ett par badshorts.

¤ Har han vunnit på lotto, nja kändes inte som att han spelade på ATG.
¤ Har han fått sina pengar när han fyllde och skulle köpa nått dyrt....
¤ Hans första sommarjobbslön...

Många tankar tänkte jag, men har jag så förutfattade meningar?!
Hans pappa eller mamma är kanske stenrik.
 


Vad har jag för rätt att "dömma" människor..?
Don´t judge a book by it´s cover....


// Hjälp mig, hur hade ni tänkt !?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback