Krönika a´la tycka till

Tyvärr gjorde Pixbo det som alla visste, man "fuskade regelrätt"
sig igenom div 2 serien och vann förmodligen den pga att det
finns så barnsliga regler. Man har använt fram tills idag 13 av 23  
spelare från sitt elitlag i div 2. Tycker synd om de unga duktiga
tjejer som blivit bänknötare i många toppmatcher pga "Stjärnorna"
från IBK !

-"Är detta verkligen utvecklande? "

Att använda sina elitseriespelare, landslagstjejer för att få upp ett
lag till div 1. Kunna bli självförsörjande, och jaga alla talanger i
regionen med ljus och lykta. Erbjuda dem drömmar, visioner som
kanske aldrig upplevs.

Detta utvecklar inte Göteborgs innebandyn utan detta urholkar den,
för att Göteborg skall bli en bättre innebandystad, region, distrikt
så måste man låta unga tjejer/killar stanna i sina moderklubbar för
att utvecklas. Samt låta ungdomarna utveckla föreningen. Fler föreningar
med bättre spelare ökar konkurrensen i serierna, vilket medför högre
standard på innebandyn i Göteborg.

-"Ingen blir starkare än Pixbo, så är det bara ! "

De har resurser i form av pengar, egna hallar, stora sponsorer
med egetintresse vilket är svinbra. Men skall dessa pengar förstöra,
försämra innebandyn i Göteborg!? Klart att för några unga  kan ju faktiskt
detta vara det rätta, en plantskola för framtiden, men jag hoppas och tror
att unga tjejer/killar måste få leva kvar i sin trygghet, nära familj, kompisar
och en moderförening som stöttar. När splarna blir tillräckligt storaoch
fortfarande håller en hög klass. -"Klart man skall ta chansen...." men
inte i för ung ålder.

Jag vet redan att Pixbo har bjudit in spelare till föreningspresentationer
redan för attvara ute i god tid. Locka dessa ungdomar till sitt Imperium.
Detta anser jag som nån slags Smygvärvningar. Förbundet har varit
väldigt hårda genom åren hur man skall kontakta en eventuell ny spelare.
Här kan man gnälla på småklubbar runt om i regionen som gör innebandyn
i Göteborg möjlig. Jag tycker att alla föreningar skall behandlas lika !

-"Kanske dem gör vad vet jag?"

Undra hur lottningen kunde bli så bra för Pixbo´s del? Möta Partille i sista
omgången innan man inte kan skriva över spelare från sitt Elitserielag...

hmmm...  -"Bra spekulation Martin" ;) 

Sedan så var det stor debatt efter förra matchen mellan Pixbo - Partille,
då man flyttade en elitseriematch för att kunna ha med de bästa spelarna
från IBK utan att de skulle missa nån elitseriematch. Nu gick man ut tidigare
i veckan på pixbo.se att spelchemat var så tufft för de unga duktiga IBF tjejerna
i och med SM kval mm ....  Läs mer 
"Tufft spelschema.." 

Så man skulle använda många elitspelare i matchen mot Partille idag. Detta
är ju ett bra sätt att skydda sitt eget rykte och inte hamna i "skottgluggen" igen
i bloggar, press mm !

Grattis Pixbo till den eventuella seriesegern, tyvärr tappar ni publik på era
elitmatcheroch ni bäddar ju inte riktigt för er själva.... Ni kommer tappa fler...!!!

Detta blogginlägg är högst personligt, jag tycker jättemycket om alla
spelare i lagen men lider med dem pga regler, styrelser, sponsorer mm mm mm...

Att jag tycker detta är fel, betyder fan ingenting men eftersom detta är mitt eget
forummåste jag uttrycka mina tankar och funderingar...

Förbättra Göteborgsinnebandyn långsiktigt på rätt sätt, vi behöver mer
storlag på både dam & herrsidan.

// Martin Gustafsson


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback