Nu är det över...

Julen har varit i antågande, tiden innan Julafton kom så
fort. Nu när den är passerad springer tiden iväg... Julen
är över. När man skrapat ur skålarna med överblivna
prinskorvar, köttbullar och Jansson. Nu är det över, nu
väntas andra tider, Nya tider..

Julafton var bra, trots att jag mådde ganska dåligt under
kvällen. Hade en huvudvärk och en värk i kroppen så jag
var inte riktigt 100:a. Men morgonen startade med den traditionella
matchen i hockey-bockey mellan 09.00-10.00 i oasen.

Iår var det faktiskt för mycket folk med 16 spelare, detta medförde
att det blev i mina ögon allt för allvarligt. Tom blodvite uppstod,
tur att det var på arrangören själv. Men armbågstacklingar känns
väl sådär på självaste Julafton. Nästa år blir det mer lek, skratt och
tunnlar.

Sedan gjorde jag sushi som jag brukar ha med mig till julbordet, vi skulle
ju upp till syrran i Getskär. Väl där blev det full fart med barnen, klapparna
hade många fingeravtryck innan tomten kom. Det var många som var sega
pga tidiga mornar, jobb samt influensan. Så alla var helsega och vissa sov
vid 21.00 tiden. Men sen blev det julklappslek... Var hemma innan 23.00 tror
jag med sovande barn.

   

     

     


// Tomten

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback