Getingbo

Igår när jag kom hem, förvandlades jag till
en EXTERMINATOR. Dagens uppgift var att
utrota några äckliga getingbo som satt på
huset. Två stycken på vårat och två stycken
på närmsta grannarnas hus. Grannhuset
användes stege och "piasavakvast".

-"Det är ganska högt på husgavlarna... "

Men dessa slogs ner distinkt utan några getingstick!

Samt ett på vårt eget hus, sedan så ringde
jag in ett gevär, för att stegen nådde inte upp.

Jag laddade och la an, sköt 5-6 skott och jag hade
faktiskt en bra träffbild. Men det lossnade inte.
Sedan så spolade Olof (grannen) ner boet med trädgårds
slangen. Skönt att alla klarade sig utan stick.

Varning / Vädjan:
Se över era hus, trädgårdsmöbler mm ! Innan geting
bona blir för stora så att man inte klarar av dem själva.

image147

Ha en bra dag !

Redaktören på Expressen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback