Ny assisterande tränare

image499

2007-12-21
Martin Pringle ny assisterande tränare


Det blir Kopparbergs/Göteborg FC:s tidigare tränare Martin Pringle som blir Janne Carlssons assistent nästa år. Med Pringle och Göran Fridlund på plats är organisationen kring a-laget komplett.

Om Christofer Bengtsson var gårdagens doldis så är dagens nyförvärv ett desto mer välbekant namn. De tre senaste säsongerna har Martin Pringle tränat Kopparbergs/Göteborg FC i damallsvenskan och under två år var han assisterande tränare i Gais.

Som spelare var han mycket framgångsrik och fick bl.a. representera det svenska landslaget vid två tillfällen. En framgångsrik sejour i Helsingborg i mitten av 90-talet förde honom ut i Europa och spel i portugisiska Benfica och engelska Charlton. 2002, vid 32 års ålder, tvingades han lägga skorna på hyllan efter ett andra benbrott.

- ÖIS passar mig bra. De försöker skapa en bra grupp av människor som drar åt samma håll och där vill jag vara med. Dessutom vill jag gärna tillbaka till herrfotbollen igen, säger Pringle.

Kontraktet är på ett år men att det är kort bekymrar honom inte.
- Det gör mig inget. De har sagt att om utvecklingen blir positiv så sätter vi oss ner och diskuterar. Det är en bra början och det ger mig chansen att visa att jag vill vara kvar.

Fakta
Namn: Martin Pringle
Född: 18 november 1970
Moderklubb: Vallen IF
Övriga klubbar som spelare: Stenungsunds IF, Helsingborgs IF, SL Benfica, Charlton Athletic FC, Grimsby Town FC 
Klubbar som tränare: Gais, Kopparbergs/Göteborg FC
Landskamper: 2 (1 mål)


-"Kanske blir bra...."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback