Fredags fräckisen...




Abbedissan och nunnan

 

Abbedissan kallade till sig den unga nunnan för att försäkra sig om att hon ägde den moral som anstod en kristen människa.
- Säg mig, syster Agnes, sa hon och såg forskande på nunnan. Vad skulle ni göra om ni var ute och gick sent en kväll och det kom fram en man till er och gav er skamliga förslag?
Den unga nunnan funderade en kort stund och sa sedan:
- Jag skulle lyfta på kjolen.
Abbedissan flämtade till och frågade:
- Och vad skulle du göra sedan?
- Jag skulle dra ner hans byxor, svarade nunnan.
Abbedissan var nu så chockerad att hon bara förmådde viska:
- Och efter det?
- Då skulle jag börja springa, för jag kan springa mycket fortare med kjolen uppe än han kan med byxorna nere!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback