Catwoman

image44

CATWOMAN

Orig. titel:
Catwoman 2004
Genre:
Action/Äventyr
Regi:
Pitof
I rollerna:
Halle Berry
Sharon Stone
Benjamin Bratt
Lambert Wilson



Sitter och kollar på
Catwoman på tv1000 just nu, har sett denna film tidigare men
var tvungen att skriva lite om den!


Det vore så lätt att skriva sådana förväntade saker som att detta är en?
Katt-astrof? eller att rullen.. Saknar klös?. Men jag tänker inte ens? Vässa mina klor?
och explodera i en serie metaforiska sågningar. Jag nöjer mig med att säga att det är
 en bra lördagsfilm.

Till dess försvar måste jag dock säga att det inte är så fullständigt kalkonartat som
man fått för sig efter att de amerikanska kritikerna fullständigt slaktat den. Inledningen
är till och med bra och inte alls sämre än genreliknande? Spider-Man och Batman.


Vi får möta Patience Phillips (Halle Berry) som jobbar som designer på ett sminkföretag
som strax är på väg att lansera sin åldersstoppande produkt, Beau-line. Beau-line kommer
dock med en liten biverkning, ansiktet börjar bokstavligen spricka och falla isär om man
slutar använda den. Patience lyckas naturligtvis få nys om detta och strax blir hon dränkt
av skurkarna som vill tysta henne, men hon återföds igen som Catwoman.


image45     3/5

Ha en bra lördagskväll !

© Gustafsson produktion [ 2007 ]


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback